Bizimkisi bir aşk hikayesi

W204 C180
Merhabalar herkese w204 ile yaşadığım 2 senelik macera olarak bir hikayede birleştirmek istedim. Kendi arızalarınızı bulacağınız yer yer gülüp yer yer benim başıma da geldi diyeceğiniz bir Kayahan' şarkısının otomobil versyonu herkese iyi okumalar part 2 yakında.

W204 C180
Abilerim kardeşlerim, forumda 3 senedir bulunuyorken bu foruma gelme sebebim olan eski aracım w204 5 ileri aracımın alım satım sürecini bir hikâye olarak yer yer gülerek, yer yer benim de başıma geldi diyerek üzüleceğiniz bir hikayesini içimden anlatmak geldi. Herkesin içinde yer etmiş bir aracı vardır ki benim de hala durup döndüğüm w204 avangarte paket c180 aracım. Bu aracı alırken benimle böyle anılara bu kadar seveceğimi bilmeden aldım. Lise çağlarımda megane 3, jeep grandceroke, w205 sahibi oldum bu araçlar geldi geçti… hatırladığım jeep’e 50 lira mazot atıp okula gitmeye çalışmalarım, megane 3 ile 170 ile tıra girişim, w205 ile yanlamaya çalışma tecrübelerim oldu. Bu araçlardan sonra 18 yaşıma bastığımda artık ehliyetli bir şekilde trafiğe çıkacağım bir araç gerekiyordu. Her genç gibi önce bmw ilanlarına baktım bakıyorum tüm dostlarım 40.yıl mavi bmw almamı söylüyor. 2018 itibariyle gözüme çok da hoş geliyor tabi genciz çıtırız 1-2 pazarlığımız oldu bize yaramadı bizde yolumuza baktık. Tabi diğer tercihler o zamanlar için volvo v40 rdesign, audi a4 vesayre dolanıyorum. (
) o zamanki durum ektedir. W204 ilanlarına bakarken tabi genciz çıtırız amg olsun havasına girdik hatta bir coupe mi diye bakarken hemen 4 kapılıya kafamı geri çevirdim. O zamanlar bulduğum araç ilk dışı siyah ILS far olmayan bir amg idi iyiki nasip olamamış araca yetişemedik. Gözüme bir araç çarptı izmir Bornova bir w204 avangarte, prins vs2 varmış tabi pek anladığım işler değil. ILS farlı. Aracın sahibi Bülent abi hala çok iletişimimiz olan bu araç vasıtasıyla tanıştığım çok sevdiğim bir abim. Aradım abi merhaba, merhaba pazarlık başlayınca abi ehliyetimi yeni aldım ilk arabam diye hemen bangır bangır ağlıyorum Bülent abiye. Abim o zaman için sağolsun 115’ten 105’e düştüğünü hatırlıyorum. Şimdi 950-1 milyonlar uçuştuğu arabalar. O zaman elimde bir çanta para aldım pamukkaleye bindim cebimde geçici ehliyet kâğıdı hayırlısı diye yola çıktık. Sabah saatleri yanımda akrabam Bornova 3. Sanayideyim arkalı önlü Mercedes geçti biri benim beyaz melek diğeri de siyah bir w205 o an için ikisi de Bülent abimin. Ekspere geldik uzaktan davulun sesi hoş gelir tabiii de. Arkadaş aracın ön camı çatlak, tuşları kırık, jantların boyası hak getire... Benim mod düştü tabi aracın bunlar dışında bir sıkıntısı gözükmüyor Bülent abimde yine güzelliğini yaptı elime sanayideyken bir adet cam kumandası alıp bunu Afyonkarahisar’da takarsın diyerekten macera başladı dostlar. Tabi kıyaslamamı ilk w205 dizel ile yaparak başladım aracın gidişi beni çok mutlu ediyor bu w205 eziyetmiş diye mutlu ediyorum kendimi. Bahsettiğim üzere araçta prins vs2 tüp var aklıma jeep’e 50 liralık mazot ile evden okula zor gelip gidişim geliyor fulle gazı 2.99... Araçla Afyonkarahisar’a’ dönüyoruz o zaman Antalya yolundan dönmem gerekti sandıklıdan geçtiyseniz eğer başağaç rampasından sonra afyona girişte aşağı doğru virajlar başlar. Araç yaktı mı motor ışığını.. Bir maşallahınızı alırım nur topu gibi bir turuncu hem de aracı aldıktan 400 km sonra. Pek de bilgim yok o zamanlar hemen aradım Bülent abimi. Abi motor ışığı yaktı. Ramazancım o arada yapar fakir zengin karışım diyerek içimi soğuttu bende çok canımı sıkmadım sonuçta gazla gidiyor söndü zaten... Aracı aldık dedim bir tatil patlar. Fulle gaz 2.99... Yarım depoda benzin çok az yakıyor diyorum. Neyse yola çıktık araç yokuşlarda tahmin edeceğiniz gibi çok güzel bir motor ışığı yakıyor arkadaş yokuştan inerken de sönüyor… bende napayım yokuş çıkarken benzine aldım inerken gaza aldım arkadaş:) Neyse tatilde de böyle geçince araç bunu artık gösterme vakti geldi genelde lpg ile genelde kullanınca dedim bir lpg ciye göstereyim. Hala irtibatım olan o zaman Afyonkarahisar emek otogaz Hasan abiyle tanışmama vesile oldu. Çok kral esnaflardır az kahrımı çekmedin Hasan abi saygılar. Tabi araç hemen bilgisayara bağlandı gerekli ayarlamalar yapıldı yolun açık olsun dendi oh dedim ya... yoluma devam edeyim. Neyse bu süreçte Ön camım çatlaktı ankara mengerlerden onun siparişini geçtik ankaraya yolumuz düştü her şey tamam. Ankara’dan Afyona dönüyorum günyüzüne kadar yol 4-5 şeritli kocaman yol yardır Allah yardır. Araç bana mısın demiyor 210-220-230 tabi gençliğin kanıyla, bir sıkıntı var arabanın bu gidişinde de umurumda değil yolumu bulmuşum sellektör atan sellektör yer diyerek ilk cezamızı polis abiler hemen kesti. Bu hızlar da arabadan bir koku geldi yanık lastik kokusu hızımızı yavaşlattık lastikçiye girdik Afyonkarahisar’da. Lastikçi bakıyor abi dedim 180-230 lastikler geziniyor kokuyor. Şöyle bi baktı lastiklere la gardeş dedi bunun telleri bükülmüş nası patlamamış bi tekerinde hafif teli gözüküyor gel dedi değiştirelim yok ya dedim abi bi ara değiştiririz dedim baktım lastiklere çok da içime sinmedi gerçekten dedim değiştirme vakti gelmiş. Tabi size bahsettiğim Bülent abimin elime verdiği cam kumandası var Koca Afyonkarahisar’da bunu takabilen çıkmadı:) cam kumandası kodlanmamış... Bu süreçler yaklaşık 3 aylık bir süreç aracı 3 temmuzda aldım son anlattığım yerlerde ekime ayına geliyoruz yavaş yavaş.. Aracın bakımı da yaklaşıyor Kumanda da elimizde kaldı dedim ben İzmir’e gideyim hem değişiklik olur hem kumandayı taktırırız diye Bülent abimi aradım abi bakımı nerede yaptırıyorsun orada bakıma sokayım aracı diye sağ olsun bizi o gün çok güzel ağırladı. Bahsettiğim pert lastiklerle izmire gidiyorum ağır ağır böyle otobana girene kadar tabi. İzmir otobanına bağlandım. Vuruyorum o 1.6 kompressöre kırbacı dayanamıyorum öyle yol görünce Afyonluyuz biz bizim 3 şeritli yollarımız Özdilekten Otogara kadar... Neyse hızımız yine 200-220 sabah saatleri ankara yolunda bahsettiğim o yanık lastik kokusu geliyor hafiften alıştım artık nolacak şurda 5 dk keyfimizi alalım diyerek otobandan çıkış yapıyorum koku bu arada yanınızda burnout yapan bir araç kadar gelmeye başladı otoban çıkışında da lastik uyarısı karşıladı. Nur topu gibi bir motor ışığını saymıyorum arkadaşlar bu yazıda motor ışığı yazmayan yerlere kendiniz eklemenizi istiyorum yanına bir de lastik uyarısı yakıştı mı... çektim kenara araca ailemde araçta tabi bozuntuya vermiyorum indim baktım lastikler Allahtan o hızlarda gümlememiş verilmiş sadakamız varmış usul usul iniyor teker. Tabi ben yine Bülent abimi aradım abim tanıdık lastikçi var mı sağolsun dostu aykut abi pirelli bayisiymiş. 4 adet bizim oralarda karlıdır ne yaz olsun ne kış olsun iki mevsiminde gönlü olsun diyerek 4 mevsim pirellileri yapıştırdım tek derdim lastiğin hız koduydu gerisi dert değil... Tabi bakımı yaptık motor ışığımızın halini hatrını sorduk uyusun diye bilgisayardan söndürdük cam kumandasını kodlattık Afyonkarahisar’a yolculuğumuzda bilin bakalım ne oldu Abiler kardeşler bu hikâyede O motor ışığı hep olacak diyorum teşekkür ediyorum part2 ile yakında devam edeceğim

küçükbenz

İstanbul
HA
Z223 S580 Maybach
destan yazmışsın 😀😀😀 vallahi böyle hikayeyi görmedim duymadım ama arabanı gerçekten sevdiğin belli.

W204 C180
Gün geliyor sahip olduğumuz araçlardan tiksiniyoruz soğuyoruz lanet ediyoruz. İşte bu hikâye de artık bunlara başlıyoruz. Ön camımızı değiştirdik, cam kumandasını değiştirdik. Sizin peşinizi hiç bırakmayan turuncu bir ışık düşünün gece yolculuğunda artık o ışık gözünüze çarpıyor. Bir anlık eski araba olsa kontağı kapatıp fırlatası geliyor insanın artık benim sinirlerime dokunmaya başlamıştı bu motor ışığı arada lpg’nin kalitesinden diye düşünerek aracın teklediğini de hissediyordum kendimi başka markadan alınca psikolojik teklemiyormuş gibi geliyordu. Tabi bu sırada her hafta en az 2 gün sanayiye uğrayıp Hasan abiyle git gide samimileşiyoruz. Araç bir zengin bir fakir karışım veriyor teste çıkıyoruz ayarlamaları yapıyoruz sorun düzeliyor gibi ama düzelmiyor arkadaş düzelmiyor ama bir gün çözeceğiz elbet diyerek her hafta sabah sanayi akşam mesai gibi işimiz oldu artık cep kadar küçük olan arıza bakma cihazını artık Hasan abiye vermeyip abi zaten yarına kadar arıza çıkartır yarın getiririm deyip ertesi gün tekrar geliyordum. Otomotiv okuyan öğrencilere bu aracın motoru ders niteliğinde anlatıldı dostlarım. Hasan abi sağolsun öğrencilere motor ışığı yanan bir aracı öğrencilere ders niteliğinde gösterdi... Bu dönemde ara ara teklemeler olsa da güm güm teklemelerin arttığı süreç başlıyor. Bir yandan o dönem mezuna kaldım üniversiteye tekrar hazırlanıyorum, bir yandan iş güç derken bir de her haftamı sanayide harcıyorum artık. Biraz uzaklaşıp arabayı aldığımda bahsettiğim jantları elden geçireyim dedim alt tarafı jant boyanacak arkadaş ya lastiklerde değiştirdik yakışsın jantlarda yanına diyerek yine Afyonkarahisar’da çevremiz vasıtasıyla bir boyacı bulduk. Dedi ben sabah getirsen akşama kadar halleder teslim ederim dedi. Hay hay dostum memnun oluruz diyerek aracı bıraktım. Akşam saatlerine doğru aracın işleri bittiğini düşünüyorum. Abilerim kardeşlerim araba d…..k geçer gibi 4 tane ateşlik odunun üstünde:) şömine odunun üstüne benim arabayı koymuşlar. Be a…. Oğlu başka koyacak yer mi yoktu diyerek

Bir tartışmada buldum kendimi ortam gergin arkadaş jantları takıyor yavaştan bir yandan babasıyla laf dalaşı içindeyken kendisi benim arabayı 4 tane şömine odunun üstüne teker bağlanırken düşmesin mi arkadaş motor ışığınında, lastiğininde, jantının da diyerek şalter koptu tabi jantlarda biraz nemliymiş sol ön tekere bir parmağımızı kader olaraktan parmağımızı bastık bir hatıramızda oradan kaldı bu araçtan. O an ektedir. (
jant boyamasından sonra kendimi İstanbul’da buldum İstanbul’a girene kadar yanmayan motor ışığım köprüde yanmaya başladı ruh halim ektedir.(
) . Bu arada İstanbul’da o zaman için eicbah yaylar sipariş verdim araç avangarteydi ama o hafif 1-2 santimi istiyordum. Çok da bozmadan şeklini şemailini bozmadan yok efendim soğuk press yok sıcak press diyip taklaya gelmeyelim diye çok tatlı bir görünümü oldu. Bir yandan arkadaşa otomobil bakıyoruz borusan oto istinyedeyiz arkadaş Sıfır arabaların içine attı beni 3 serisi, 4 serisi camdan dışarı bakıyorum beyaz arabada gördüğüm motor ışığı bir 4 serisine tutulduk yahu içine biniyorum nbt’ler hayalet ekranlar bunlar bende yok bi çekiyor insanı bide apple car play hastasıyım o araçta olacak aga… borca harca girmeyelim diyerek çıktık. O dönem de İstanbulda eve dönerken FB-GS maçı var. fenerbahçenin stadı önünden geçerken arkadaş kalabalıktan fener ağlama açmasın mı… Tahmin edemeyeceğiniz kadar şişeyle orayı atlatıp evime kaçabildim. Şükür camlar sapa sağlam ama arka çamurluğa bakıyorum arkadaş ne attın sen buraya be iki yumruk kadar göçük. Kışkırttık tabi oradaki taraftar grubunu. Dedim bu İstanbul’dan da kaçayım motor ışığım benimle arkada kocaman göçüğüm, kış gelmiş silecekte cartcurt cart curt ötüyor delirecem bu arabaya her bindiğimde. Çıktım Sakarya otobanında afyona doğru ilerliyorum artık motor ışığına da s…. Göçüğüne de diyerek yardırıyorum otobanda arka fonda son ses ömür göksel yaşadım mı öldüm mü çalıyor… o an ne nbt ekran ne apple car play hiçbir şey kalmadı kafada o güzelim kadran loş içerdeki hafif turuncu ışık unutturdu tabi. Motor ışığı artık daha da katlanarak tak tak vuruyor umurumda değil 230-240 gidiyoruz düzelir diyorum bu vuruntu... Hakan taşıyanla ,ömür gökselle, ibrahim tatlısesiyle her biri kütahya’ya kadar feleğin çemberinden geçtik diyelim:) Kütahya’ya vardık ama ya afyonkarahisar.. kar başladı yollarda tutmaya başlıyor. Bizim lastiklerde her mevsimin gönlü olsun diye 4 mevsim ya:) 70-80-90 eve sağa sağlim varayımda geç varayım diyorum. Ara ara esp yakmalar ara ara o hafif kaymayı hissetmeler yoruldum birazda kütahyaya kadar pür dikkat gelince o hızlar mayıştırdı. Kütahya havalimına bir 10 km kalırken abilerim kardeşlerim bu araç bir arttırdı kendini tövbe bismillah yerindem zıpladım dalgın dalgın gidiyordu arabanın kıçı kaysa toplarsın hissedersinde araba 4 tekerden kayıyor gibi bir his… direksiyonu kırıyorum araba tırt tırt tırt esp giriyor bi yandan silecekler carcurt cartcurt o direksiyonu sıkı sıkaya tutayım derken müziği de kapattık o 20 saniye belkide 5 dk gibi bi oyana bi buyana sallıyoruz her yeri şükür çok belalı bir şey olmadan tamponun boyasını kaldırırak yoldan saptık ona da nazarlık dedik be yeter artık dediğinizi duyar gibiyim. Buradan sonra part 3 ile devam edeyim birkaç fotoğraf ekledim. hareket halindeki fotoğraf eicbach yayların arabada duruşu.