V
vodkan
Guest
t80 '1939' unutulmuş proje
planlama :
Dünyaca ünlü Alman otomobil yarışçısı Hans Stuck evcil hayvan projesi dünya kara hız rekorunu almak icin Mercedes-Benz'e özel bir yarış otomobil yapmaya ikna etti.Nazi Üçüncü Reich'ın yetkilerinin üstdüzeyze olması Resmen Hitler (bir yarış arabası fanı) tarafından onaylanmış, proje, 1937 yılında başlanmıştır. Otomotiv tasarımcısı Dr Ferdinand Porsche ilk 550 km / h (342 mph), ama George Eyston ve sonra John Cobb başarılı LSR hedef hız 600 km / h (373 mph) yükseltildi 1938-1939 arasında çalışmaya başlandı. 1939 sonlarında proje bittiğinde, hedef hızı çok daha yüksek 750 km / h (465 mph) idi. Bu da Alman topraklarında mutlak kara hız rekorunu ilk girişimi olacağını, Hitler'in Alman televizyonunda tüm dünya nezaket tanıklık edeceği Alman teknolojik üstünlüğün bir başka propaganda zaferi olarak T80 önermişti.Aynı autobahn ders zaten daha küçük kapasiteli sınıflarda rekor için kendisini ispatlamıştı, İngiltere'nin Goldie Gardner 1.500 cc MG ile 200 mph (320 km / s) aşmış olması
güç :
masif 44.5 litre daimler-benz DB 603 ters V12 motor rekor araç icin seçildi.motor anda üretim Messerschmitt Bf 109 savaşçısı motor ünlü DB-601 uçak motorunın bir artış değiştirmesinin türevi oldu.DB-603 takılan bu varyantı sadece üçüncü prototipe (V3) motor ve 3000 hp (2,200 kW), Bf 109 veya Supermarine Spitfire kabaca iki katı güç kadar ayarlanmış.Motor metil alkol (% 63), benzen (% 16), etanol (% 12), aseton (% 4.4), nitrobenzen (% 2.2), AVGAS (% 2), ve eter (% 0.4 arasında özel bir karışım üzerinde çalıştırıldı ) MW (****nol-su) şarj soğutma için ve bir anti-ses gibi enjeksiyon ile.
Bu güç rakamın etkileyici gözükmesine rağmen, özellikle dönemin kerelik yarış motorları, ezoterik yakıtlar ile kısa süreli rekor için kullanılan olanlar için alışılmadık bir durum değil.Rolls-Royce R-tipi, Spitfire Merlin daha karşılaştırılabilir motor kullanmıştı
kasa :
Meydan okuma zorluğu para ve mühendislik dehası ile bir araya geldi. 1939 yılına gelindiğinde, T80 tamamen RM 600,000 bir maliyetle tamamlandı.Araç 8 metre (27 ft), 2.7 metrik ton (üç ton) üç aksı vardı, uzman Josef Mikcl ve aerodinamiği ile birlikte 3000 hp (2200 kW) üretti 750 km / saat 'lik bir tahmin hızı (465 mph). Porsche tarafından tasarlanmış kapalı kokpit, düşük eğimli kaputu, yuvarlak çamurluklar ve uzun kuyruk bom dahil.Arkada downforce sağlamak ve istikrarı sağlamak için iki küçük kanatları vardı.Ağır aerodinamik ikiz kuyruklu gövdesi 0.18 'lik bir sürtünme katsayısı elde etti.
1940 kara hız rekoru denemesi :
Tarih Ocak 1940 "RekordWoche" (Rekor / Hız Haftası) için ayarlanmıştı, ancak savaşın patlak vermesi T80'nin çalışmasını önlendi. 1939 yılında, araç gayriresmi Hitler tarafından Schwarzer Vogel (siyah kuş) lakaplı ve Alman Adler (Kartal) ve Hakenkreuz (Swastika) ile tam bir Alman milliyetçi renklerine boyama (siyah) emri verilmişti. Ama proje iptaledildi ve T80 garaja cekildi.
savaş dönemi ;
savaş sırasında arac Avusturyanın güvenli bir deposuna taşındı.T80 birçok Alman eserlerinin aksine savaşı atlattı, ve sonunda kalıcı olarak Stuttgart Mercedes-Benz Müzesine taşındı.
kaynak : mercedes müzesinde aldıgım unutulmuş projeler kitabı & mercedes moskova bayisinde aldıgım savaş ve otomobil kitabı
orjinal dil : ingilizce ve kiril alfabesi
görseller ; google
ceviri vodkan & tamara
planlama :
Dünyaca ünlü Alman otomobil yarışçısı Hans Stuck evcil hayvan projesi dünya kara hız rekorunu almak icin Mercedes-Benz'e özel bir yarış otomobil yapmaya ikna etti.Nazi Üçüncü Reich'ın yetkilerinin üstdüzeyze olması Resmen Hitler (bir yarış arabası fanı) tarafından onaylanmış, proje, 1937 yılında başlanmıştır. Otomotiv tasarımcısı Dr Ferdinand Porsche ilk 550 km / h (342 mph), ama George Eyston ve sonra John Cobb başarılı LSR hedef hız 600 km / h (373 mph) yükseltildi 1938-1939 arasında çalışmaya başlandı. 1939 sonlarında proje bittiğinde, hedef hızı çok daha yüksek 750 km / h (465 mph) idi. Bu da Alman topraklarında mutlak kara hız rekorunu ilk girişimi olacağını, Hitler'in Alman televizyonunda tüm dünya nezaket tanıklık edeceği Alman teknolojik üstünlüğün bir başka propaganda zaferi olarak T80 önermişti.Aynı autobahn ders zaten daha küçük kapasiteli sınıflarda rekor için kendisini ispatlamıştı, İngiltere'nin Goldie Gardner 1.500 cc MG ile 200 mph (320 km / s) aşmış olması
güç :
masif 44.5 litre daimler-benz DB 603 ters V12 motor rekor araç icin seçildi.motor anda üretim Messerschmitt Bf 109 savaşçısı motor ünlü DB-601 uçak motorunın bir artış değiştirmesinin türevi oldu.DB-603 takılan bu varyantı sadece üçüncü prototipe (V3) motor ve 3000 hp (2,200 kW), Bf 109 veya Supermarine Spitfire kabaca iki katı güç kadar ayarlanmış.Motor metil alkol (% 63), benzen (% 16), etanol (% 12), aseton (% 4.4), nitrobenzen (% 2.2), AVGAS (% 2), ve eter (% 0.4 arasında özel bir karışım üzerinde çalıştırıldı ) MW (****nol-su) şarj soğutma için ve bir anti-ses gibi enjeksiyon ile.
Bu güç rakamın etkileyici gözükmesine rağmen, özellikle dönemin kerelik yarış motorları, ezoterik yakıtlar ile kısa süreli rekor için kullanılan olanlar için alışılmadık bir durum değil.Rolls-Royce R-tipi, Spitfire Merlin daha karşılaştırılabilir motor kullanmıştı
kasa :
Meydan okuma zorluğu para ve mühendislik dehası ile bir araya geldi. 1939 yılına gelindiğinde, T80 tamamen RM 600,000 bir maliyetle tamamlandı.Araç 8 metre (27 ft), 2.7 metrik ton (üç ton) üç aksı vardı, uzman Josef Mikcl ve aerodinamiği ile birlikte 3000 hp (2200 kW) üretti 750 km / saat 'lik bir tahmin hızı (465 mph). Porsche tarafından tasarlanmış kapalı kokpit, düşük eğimli kaputu, yuvarlak çamurluklar ve uzun kuyruk bom dahil.Arkada downforce sağlamak ve istikrarı sağlamak için iki küçük kanatları vardı.Ağır aerodinamik ikiz kuyruklu gövdesi 0.18 'lik bir sürtünme katsayısı elde etti.
1940 kara hız rekoru denemesi :
Tarih Ocak 1940 "RekordWoche" (Rekor / Hız Haftası) için ayarlanmıştı, ancak savaşın patlak vermesi T80'nin çalışmasını önlendi. 1939 yılında, araç gayriresmi Hitler tarafından Schwarzer Vogel (siyah kuş) lakaplı ve Alman Adler (Kartal) ve Hakenkreuz (Swastika) ile tam bir Alman milliyetçi renklerine boyama (siyah) emri verilmişti. Ama proje iptaledildi ve T80 garaja cekildi.
savaş dönemi ;
savaş sırasında arac Avusturyanın güvenli bir deposuna taşındı.T80 birçok Alman eserlerinin aksine savaşı atlattı, ve sonunda kalıcı olarak Stuttgart Mercedes-Benz Müzesine taşındı.
kaynak : mercedes müzesinde aldıgım unutulmuş projeler kitabı & mercedes moskova bayisinde aldıgım savaş ve otomobil kitabı
orjinal dil : ingilizce ve kiril alfabesi
görseller ; google
ceviri vodkan & tamara